Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nestandardní dítě v předškolním a školním vzdělávání
KAPRÁLOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá zařazováním a vzděláváním dětí s poruchami autistického spektra a dětí nadaných do běžného školského systému. Teoretická část pojednává o pohledu inkluze v České republice a srovnává ji s pohledem inkluzivního vzdělávání ve Finsku a Estonsku. Dále definuje pojmy děti s poruchou autistického spektra a děti nadané. Srovnává výhody a nevýhody zařazení dítěte s poruchou autistického spektra do běžné mateřské školy, popisuje prvotní přípravy takového dítěte před zahájením docházky a sleduje možné příčiny agresivního chování a jeho předcházení. U nadaných dětí sleduje rozvoj ve vzdělávání nadaného dítěte na běžných školách. Praktická část je založena na zúčastněném pozorování chlapce s autismem po dobu jednoho roku a chlapcem s mimořádným nadáním po dobu šesti let. U chlapce s PAS je zaznamenán výrazný pozitivní vývoj v oblasti vztahů k ostatním dětem i komunikace v konfliktních situacích. Projevuje velkou citlivost na pravidla a řád, pokud je toto porušeno, reaguje negativně. U chlapce s mimořádným nadáním výsledky školní práce odrážejí motivaci, která se váže na osobnost a přístup pedagoga.
Adaptace dítěte s poruchou autistického spektra do MŠ a možnosti její podpory
Völklová, Andrea ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce je věnována procesu adaptace dítěte s poruchami autistického spektra v předškolním věku na prostředí mateřské školy. Práce je členěna na teoretickou a empirickou část. Hlavní cíl práce je zmapovat proces adaptace na docházku do třídy MŠ zřízené, podle § 16 odst. 9 školského zákona, u dětí s PAS se zaměřením na faktory, které adaptaci na organizovanou formu předškolního vzdělávání těchto dětí podporují. Součástí cíle je i navrhnout, jaké prvky by měl zahrnovat adaptační plán, aby co nejlépe naplňoval potřeby dětí s PAS v předškolním zařízení. Výzkumu se účastnilo šest dětí, jejichž zákonní zástupci souhlasili prostřednictvím informovaného souhlasu se zpracováním osobních údajů a využitím získaných informací pro tvorbu diplomové práce. K zjištění potřebných údajů bylo využito metod přímého pozorování výzkumníka, rozhovorů se zákonnými zástupci dětí a jejich třídním pedagogem. Dále byla využita metoda analýzy dokumentů vedené mateřskou školou, kterou vybrané děti navštěvují. Za použití metody kódování byly rozklíčovány stěžejní informace získané od zákonných zástupců, kteří se účastnili výzkumného vzorku a od pedagoga, který pečoval o zmíněné děti. Hlavním výstupem a výsledkem práce je návrh adaptačního plánu, obsahující souhrn všech prvků, které jsme prostřednictvím výzkumného šetření...
Vzdělávací intervence u dětí s PAS v mateřské škole
Kudrnková, Lenka ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
Diplomová práce se týká výchovně vzdělávacích metod, uplatňovaných pedagogy mateřských škol, v nichž jsou vzdělávány děti s poruchou autistického spektra. V teoretické části práce jsou popsány poruchy autistického spektra, jejich etiologie, klasifikace a diagnostika. Dále popis systému předškolního vzdělávání dětí s autismem a spolupráce s dalšími partnery (SPC, asistent pedagoga, rodiče dětí, ZŠ). Uvedeny jsou zde také výchovně vzdělávací metody a pomůcky, které jsou při výchovně vzdělávacím procesu používány. Praktická část se formou kvalitativního výzkumu věnuje nejužívanějším metodám, pomůckám a úrovni spolupráce pedagogů s ostatními, pro zdravý rozvoj dítěte potřebnými, osobami. Na vše je nahlíženo z pohledu pedagogů mateřských škol v Praze, ve kterých jsou děti s autismem vzdělávány.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.